Algemene Voorwaarden

 

Identiteit van de ondernemer
DiDoor Metal-Doors (onderdeel van Fitters & Brok Maatinterieurs B.V.)
Tongerloostraat 16
5154 PH Elshout
Telefoonnummer: 0416-531842
E-mailadres:info@didoor.nl
KvK-nummer: 83282513
Btw-identificatienummer: NL862810358B01


Algemene Voorwaarden

 

Inhoudsopgave:
Artikel   1 - Algemeen
Artikel   2 - Offertes en aanbiedingen
Artikel   3 - Contractduur; uitvoeringstermijn; risico-overgang; uitvoering en wijziging overeenkomst; 
Artikel   4 - Algemene verplichtingen
Artikel   5 - Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de overeenkomst
Artikel   6 - Annulering
Artikel   7 - Verzekeringen
Artikel   8 - Overmacht
Artikel   9 - Betaling en incassokosten
Artikel 10 - Eigendomsvoorbehoud
Artikel 11 - Onderzoek en reclames, verjaringstermijn
Artikel 12 - Aansprakelijkheid
Artikel 13 - Vrijwaring
Artikel 14 - Intellectuele eigendom
Artikel 15 - Consumentenrecht
Artikel 16 - Toepasselijk recht en geschillen
Artikel 17 - AVG
 
PREAMBULE
Deze algemene voorwaarden van Didoor (een handelsnaam van Fitters & Brok Maatinterieurs
B.V.) zijn opgesteld voor gebruik door Didoor, ingeschreven in het handelsregister van de
Kamer van Koophandel onder nummer 83282513, en worden verder aangeduid als
“Algemene Voorwaarden”.
 

Artikel 1: Algemeen
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en
   overeenkomst tussen Didoor, hierna te noemen: “Gebruiker”, en een opdrachtgever,
   hierna te noemen: de “Opdrachtgever”, voor zover van deze voorwaarden niet door
   partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. De onderhavige Algemene Voorwaarden zijn eveneens van toepassing op
    overeenkomsten met Gebruiker, voor de uitvoering waarvan door Gebruiker derden
    dienen te worden betrokken.
3. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig voor zover zij
    uitdrukkelijk door Gebruiker zijn aanvaard.
4. Deze Algemene Voorwaarden prevaleren te allen tijde boven eventuele algemene
    voorwaarden van de Opdrachtgever. Ook indien de voorwaarden van de Opdrachtgever
    een bepaling van gelijke strekking hebben als hiervoor vermeldt, hebben de Algemene
    Voorwaarden van Gebruiker te allen tijde voorrang boven dergelijke eventuele
    voorwaarden van de Opdrachtgever.
5. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de
    Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
6. Indien één of meerdere bepalingen in deze Algemene Voorwaarden op enig moment
    geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in
    deze Algemene Voorwaarden bepaalde volledig van toepassing. Gebruiker en de
    Opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter
    vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel
    als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt
    genomen.
7. Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen van
    deze Algemene Voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden ‘naar de geest’ van
    deze bepalingen.
8. De titels van de artikelen van deze Algemene Voorwaarden zijn uitsluitend bestemd voor
    indeling en zijn niet van invloed op de interpretatie van de desbetreffende bepalingen.
9. Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze Algemene Voorwaarden
   geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze
   Algemene Voorwaarden.
10. Indien Gebruiker niet steeds strikte naleving van deze Algemene Voorwaarden verlangt,
     betekent dit niet dat de bepalingen uit deze Algemene Voorwaarden niet van toepassing
     zijn, of dat Gebruiker in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de
     stipte naleving van de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden te verlangen.
11. Gebruiker behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden te wijzigen of aan
     te vullen. Wijzigingen ten aanzien van deze Algemene Voorwaarden gelden ook ten
     aanzien van reeds gesloten overeenkomsten. Gebruiker zal de Opdrachtgever
     schriftelijk van deze wijzigingen op de hoogte stellen.
 
 
Artikel 2: Offertes en aanbiedingen
1. Alle offertes en aanbiedingen van Gebruiker zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een
   termijn voor aanvaarding is gesteld. Indien geen aanvaardingstermijn door Gebruiker is
   gesteld, kan aan de offerte en/of aanbieding op generlei wijze enig recht worden
   ontleend indien het product waarop de offerte en/of de aanbieding betrekking heeft in de
   tussentijd niet meer beschikbaar is.
2. Gebruiker kan niet aan zijn offertes of aanbiedingen worden gehouden indien de
    Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan wel een
    onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
3. Voor een zakelijke Gebruiker (business-to-business) geldt dat de in een offerte of
    aanbieding vermelde prijzen exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege,
    eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, daaronder begrepen reis
    en verblijf-, verzend- en administratiekosten zijn, tenzij anders aangegeven. Voor niet
    zakelijke Gebruiker (business-to-consumer) geldt dat de in een offerte of aanbieding
    vermelde prijzen inclusief BTW en exclusief andere heffingen van overheidswege,
    eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, daaronder begrepen reis
    en verblijf-, verzend- en administratiekosten zijn, tenzij anders aangegeven zijn.
4. Een overeenkomst komt slechts tot stand bij schriftelijke bevestiging daarvan door
    Gebruiker.
5. Indien de aanvaarding afwijkt van het in de offerte of de aanbieding opgenomen aanbod
    dan is Gebruiker daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet
    overeenkomstig een afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Gebruiker anders aangeeft.
6. Een samengestelde prijsopgave verplicht Gebruiker niet tot het verrichten van een
    gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.
7. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige orders.
 
Artikel 3: Contractduur; uitvoeringstermijnen, risico-overgang, uitvoering en wijziging overeenkomst; prijsverhoging
1. De overeenkomst tussen Gebruiker en de Opdrachtgever wordt aangegaan voor
   onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien
   partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
2. Is voor de uitvoering van bepaalde werkzaamheden of voor de levering van bepaalde
   zaken een termijn overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn.
   Bij overschrijding van een termijn dient de Opdrachtgever Gebruiker derhalve schriftelijk
   in gebreke te stellen. Gebruiker dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden
   om alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst.
3. Gebruiker zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de
    eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Een en ander op grond van de op dat moment
    bekende stand der wetenschap.
4. Gebruiker heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. De
    toepasselijkheid van de artikelen 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW wordt uitdrukkelijk
    uitgesloten.
5. Indien door Gebruiker of door Gebruiker ingeschakelde derden in het kader van de
    opdracht werkzaamheden worden verricht op de locatie van de Opdrachtgever of een
    door de Opdrachtgever aangewezen locatie, draagt de Opdrachtgever kosteloos zorg
    voor de door die medewerkers in redelijkheid gewenste faciliteiten.
6. Gebruiker is gerechtigd de overeenkomst in verschillende fasen uit te voeren en het
    aldus uitgevoerde gedeelte afzonderlijk te factureren.
7. Indien de overeenkomst in fasen wordt uitgevoerd kan Gebruiker de uitvoering van die
   onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten totdat de Opdrachtgever de
   resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.
8. Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Gebruiker aangeeft dat
    deze noodzakelijk zijn of waarvan Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat
    deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Gebruiker
    worden verstrekt. Indien deze gegevens niet tijdig aan Gebruiker zijn verstrekt, heeft
    Gebruiker het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de
    vertraging voortvloeiende kosten aan Opdrachtgever in rekening te brengen. De
    uitvoeringstermijn vangt niet eerder aan dan nadat Opdrachtgever de gegevens aan
    Gebruiker ter beschikking heeft gesteld. Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade, van
    welke aard ook, doordat Gebruiker is uitgegaan van door Opdrachtgever verstrekte
    onjuiste en/of onvolledige gegevens.
9. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke
    uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, dan zullen
    partijen tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan.
    Indien de aard, omvang of inhoud van de overeenkomst, al dan niet op verzoek of
    aanwijzing van de Opdrachtgever, wordt gewijzigd en de overeenkomst daardoor in
    kwalitatief en/of kwantitatief opzicht wordt gewijzigd, dan kan dit consequenties hebben
    voor hetgeen oorspronkelijk overeengekomen werd. Daardoor kan ook het
    oorspronkelijk overeengekomen bedrag worden verhoogd of verlaagd. Gebruiker zal
    daarvan zoveel als mogelijk vooraf prijsopgaaf doen. Door een wijziging van de
    overeenkomst kan voorts de oorspronkelijk opgegeven termijn van uitvoering worden
    gewijzigd. De Opdrachtgever aanvaardt de mogelijkheid van wijziging van de
    overeenkomst, daaronder begrepen de wijziging in prijs en termijn van uitvoering.
10. Indien de overeenkomst wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, dan is
    Gebruiker gerechtigd om daaraan eerst uitvoering te geven nadat daarvoor akkoord is
    gegeven door de binnen Gebruiker bevoegde persoon en de Opdrachtgever akkoord is
    gegaan met de voor de uitvoering opgegeven prijs en andere voorwaarden, daaronder
    begrepen het alsdan te bepalen tijdstip waarop daaraan uitvoering gegeven zal worden.
    Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde overeenkomst levert geen
    wanprestatie van Gebruiker op en is voor de Opdrachtgever geen grond om de
    overeenkomst op te zeggen of te annuleren.
11. Zonder daarmee in gebreke te komen verkeren, kan Gebruiker een verzoek tot wijziging
    van de overeenkomst weigeren, indien dit in kwalitatief en/of kwantitatief opzicht gevolg
    zou kunnen hebben bijvoorbeeld voor de in dat kader te verrichten werkzaamheden of
    te leveren zaken.
12. Indien Gebruiker met de Opdrachtgever een vast honorarium of vaste prijs overeenkomt,
    dan is Gebruiker niettemin te allen tijde gerechtigd tot verhoging van dit honorarium of
    deze prijs zonder dat de Opdrachtgever in dat geval gerechtigd is om de overeenkomst
    om die reden te ontbinden, indien de verhoging van de prijs voortvloeit uit een
    bevoegdheid of verplichting ingevolge de wet- of regelgeving of haar oorzaak vindt in
    een stijging van de prijs van hulpmiddelen, grondstoffen, lonen et cetera of op andere
    gronden die bij het aangaan van de overeenkomst redelijkerwijs niet voorzienbaar
    waren.
 
Artikel 4: Algemene verplichtingen
1. Tenzij expliciet anders overeengekomen, is de Opdrachtgever verantwoordelijk voor en
    zal zorgdragen voor het verkrijgen van alle vergunningen, licenties, afzettingen en
    andere goedkeuringen die nodig zijn voor de uitvoering van de overeenkomst.
2. De Opdrachtgever zal ervoor zorgen dat de locatie van de Opdrachtgever of een door
    de Opdrachtgever aangewezen locatie goed toegankelijk is, materiaal en vervoer van
    Gebruiker behoorlijk en veilig kan worden gemobiliseerd en dat de opdracht kan
    aanvangen op de overeengekomen datum en kan worden uitgevoerd zonder
    onderbreking of belemmering.
3. De Opdrachtgever zal ervoor zorgen dat de werkomstandigheden op de locatie van de
    Opdrachtgever of een door de Opdrachtgever aangewezen locatie goed en volledig in
    overeenstemming zijn met de plaatselijke regelgeving en vereisten.
 
Artikel 5: Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de overeenkomst
1. Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de overeenkomst
    Gebruiker is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de
    overeenkomst te ontbinden, indien de Opdrachtgever de verplichtingen uit de
    overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, na het sluiten van de overeenkomst
    Gebruiker ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de
    Opdrachtgever de verplichtingen niet zal nakomen, indien de Opdrachtgever bij het
    sluiten van de overeenkomst verzocht is om zekerheid te stellen voor de voldoening van
    zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is of
    indien door de vertraging aan de zijde van de Opdrachtgever niet langer van Gebruiker
    kan worden gevergd dat hij de overeenkomst tegen de oorspronkelijk overeengekomen
    condities zal nakomen.
2. Voorts is Gebruiker bevoegd de overeenkomst op te schorten indien de
    weersomstandigheden de uitvoering van de overeenkomst onmogelijk c.q. risicovol
    maken, een en ander ter beoordeling door Gebruiker.
3. Voorts is Gebruiker bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden
    voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of
    indien er zich anderszins omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat
    ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van Gebruiker
    kan worden gevergd.
4. Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van Gebruiker op de
    Opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar. Indien Gebruiker de nakoming van de
    verplichtingen opschort, behoudt hij zijn aanspraken op grond van de wet en de
    overeenkomst.
5. Indien Gebruiker tot opschorting of ontbinding overgaat, is hij op generlei wijze gehouden
    tot vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan.
6. Indien de ontbinding aan de Opdrachtgever toerekenbaar is, is Gebruiker gerechtigd tot
    vergoeding van de schade, daaronder begrepen de kosten, daardoor direct en indirect
    ontstaan.
7. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door Gebruiker, zal Gebruiker in
    overleg met de Opdrachtgever zorgdragen voor overdracht van nog te verrichten
    werkzaamheden aan derden. Dit tenzij de opzegging aan de Opdrachtgever
    toerekenbaar is. Indien de overdracht van de werkzaamheden voor Gebruiker extra
    kosten met zich meebrengt, dan worden deze aan de Opdrachtgever in rekening
    gebracht. De Opdrachtgever is gehouden deze kosten binnen de daarvoor genoemde
    termijn te voldoen, tenzij Gebruiker anders aangeeft.
8. In geval van liquidatie, van (aanvrage van) surseance van betaling of faillissement, van
    beslaglegging - indien en voor zover het beslag niet binnen drie maanden is opgeheven- ten laste van de Opdrachtgever,
    van schuldsanering of een andere omstandigheid
    waardoor de Opdrachtgever niet langer vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, staat
    het Gebruiker vrij om de overeenkomst terstond en met directe ingang op te zeggen dan
    wel de opdracht of overeenkomst te annuleren, zonder enige verplichting zijnerzijds tot
    betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling. De vorderingen van
    Gebruiker op de Opdrachtgever zijn in dat geval onmiddellijk opeisbaar.
9. Indien de Opdrachtgever een geplaatste opdracht geheel of gedeeltelijk annuleert, dan
    zullen de werkzaamheden die werden verricht en de daarvoor bestelde of
    gereedgemaakte zaken, vermeerderd met de eventuele aan- afvoer- en
    afleveringskosten daarvan en de voor de uitvoering van de overeenkomst gereserveerde
    arbeidstijd, integraal aan de Opdrachtgever in rekening worden gebracht.

Artikel 6: Annulering
1. Annulering van de opdracht (overeenkomst) door de Opdrachtgever is slechts mogelijk
   indien zulks schriftelijk geschiedt voor aanvang van de uitvoering van de opdracht, dan
   wel voor aanvang van het verrichten van de prestaties en/of voor aanvang van voor het
   verlenen van de overeengekomen diensten. Gebruiker behoudt zich in geval van
   annulering voor aanvang het recht voor de reeds gemaakte kosten, waaronder de
   voorbereidingskosten, aan de Opdrachtgever in rekening te brengen.
2. Indien en voor zover de annulering plaatsvindt binnen vijftien (15) dagen voor aanvang
    van de uitvoering van de opdracht, dan wel voor aanvang van het verrichten van de
    prestaties en/of voor aanvang van voor het verlenen van de overeengekomen diensten,
    zal de Opdrachtgever naast de voorbereidingskosten, zoals genoemd in lid 1, een boete
    verschuldigd zijn welke gelijk is aan 50% van het overeengekomen bedrag (zoals blijkt
    uit de overeenkomst).
3. Indien en voor zover annulering plaatsvindt binnen vijf (5) dagen voor aanvang van de
    uitvoering van de opdracht, dan wel voor aanvang van het verrichten van de prestaties
    en/of voor aanvang van voor het verlenen van de overeengekomen diensten, zal de
    Opdrachtgever het volledige bedrag zoals genoemd in de overeenkomst, verschuldigd
    zijn.
4. Ongeacht het tijdstip waarop de annulering plaatsvindt, zal de Opdrachtnemer in geval
    van annulering, de kosten verschuldigd zijn welke Gebruiker aan derden heeft moeten
    voldoen in verband met de annulering van de opdracht.
 
Artikel 7: Verzekeringen
1. Gebruiker zal gedurende de looptijd van de overeenkomst een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten en aanhouden.
   Deze verzekering zal enkel kunnen worden aangesproken indien Gebruiker aansprakelijk is onder deze Algemene 
   Voorwaarden en/of de overeenkomst.
2. Indien en voor zover Gebruiker bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik maakt van
    onderaannemers, zzp’ers dan wel enige andere derden inschakelt, zal Gebruiker niet
    verantwoordelijk zijn voor het afsluiten van verzekeringen ten aanzien van deze
    personen en diens materialen c.q. voertuigen. Voornoemde onderaannemers, zzp’ers
   en andere derden zijn zelf jegens de Opdrachtgever verantwoordelijk voor het afsluiten
   deze verzekeringen.
3. Iedere partij zal desgevraagd aan de andere partij een certificaat en/of ander deugdelijk
    bewijs verstrekken van het bestaan van de verzekering(spolissen) overeenkomstig de
    bepalingen van dit artikel.
 
Artikel 8: Overmacht
1. Gebruiker is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de
   Opdrachtgever indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die
   niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het
   verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen
    daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende
    oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop Gebruiker geen invloed kan uitoefenen,
    doch waardoor Gebruiker niet in staat is zijn verplichtingen na te komen. Werkstakingen
    in het bedrijf van Gebruiker of van derden daaronder begrepen. Gebruiker heeft ook het
    recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming
    van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat Gebruiker zijn verbintenis had moeten
    nakomen.
3. Gebruiker kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit
    de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan
    is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot
vergoeding van schade aan de andere partij.
4. Indien en voor zover Gebruiker ten tijde van het intreden van overmacht zijn
    verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal
    kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte
    zelfstandige waarde toekomt, is Gebruiker gerechtigd om het reeds nagekomen
    respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. De Opdrachtgever is
    gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke
    overeenkomst.
 
Artikel 9: Betaling en incassokosten
1. Betaling dient steeds te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door
   Gebruiker aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd, tenzij schriftelijk anders
   door Gebruiker aangegeven. Gebruiker is gerechtigd om periodiek te factureren.
2. Indien de Opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de
    Opdrachtgever van rechtswege in verzuim. De Opdrachtgever is alsdan de wettelijke
    handelsrente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend
    vanaf het moment dat de Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening
    van het volledig verschuldigde bedrag.
3. Gebruiker heeft het recht de door de Opdrachtgever gedane betalingen te laten strekken
    in de eerste plaats in mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de
    opengevallen rente en tenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente.
    Gebruiker kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot betaling weigeren,
    indien de Opdrachtgever een andere volgorde voor de toerekening van de betaling
    aanwijst. Gebruiker kan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij
    niet eveneens de opengevallen en lopende rente en incassokosten worden voldaan.
4. De Opdrachtgever is nimmer gerechtigd tot verrekening van het door hem aan Gebruiker
verschuldigde. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de
betalingsverplichting niet op. Opdrachtgever is evenmin gerechtigd om de betaling van
een factuur om een andere reden op te schorten.
5. Indien de Opdrachtgever in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen,
    dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor
    rekening van de Opdrachtgever. Het verzuim van de Opdrachtgever die een natuurlijk
    persoon is, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf (particuliere
    opdrachtgever), treedt in nadat hij is aangemaand tot betaling binnen veertien dagen na
    de dag van aanmaning en betaling uitblijft. In de aanmaning wordt eveneens
    aangegeven wat de gevolgen van het uitblijven van betaling zijn. De buitengerechtelijke
    kosten worden berekend op basis van hetgeen in de Nederlandse incassopraktijk
    gebruikelijk is. Indien Gebruiker echter hogere kosten ter incasso heeft gemaakt die
    redelijkerwijs noodzakelijk waren en de Opdrachtgever geen natuurlijk persoon is die
    niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf (zakelijke opdrachtgever), komen
    de werkelijk gemaakte kosten voor vergoeding in aanmerking. De eventuele gemaakte
    gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens op de Opdrachtgever worden verhaald.
    De Opdrachtgever is over de verschuldigde incassokosten eveneens rente verschuldigd.
 
Artikel 10: Eigendomsvoorbehoud
1. Het door in het kader van de overeenkomst Gebruiker geleverde blijft eigendom van
   Gebruiker totdat de Opdrachtgever alle verplichtingen uit de met Gebruiker gesloten
   overeenkomst(en) deugdelijk is nagekomen, waaronder doch niet uitsluitend begrepen
   de betalingen van alle leveringen zowel huidig als toekomstig zijn nagekomen.
2. Het door Gebruiker geleverde, dat ingevolge lid 1 van dit artikel onder het
    eigendomsvoorbehoud valt, mag niet worden doorverkocht en mag nimmer als
    betaalmiddel worden gebruikt. De Opdrachtgever is niet bevoegd om het onder het
    eigendomsvoorbehoud vallende te verpanden of op enige andere wijze te bezwaren.
3. De Opdrachtgever dient steeds al hetgeen te doen dat redelijkerwijs van hem verwacht
    mag worden om de eigendomsrechten van Gebruiker veilig te stellen. Indien derden
    beslag leggen op het onder eigendomsvoorbehoud geleverde dan wel rechten daarop
    willen vestigen of doen gelden, dan is de Opdrachtgever verplicht om Gebruiker daarvan
    onmiddellijk op de hoogte te stellen. Voorts verplicht de Opdrachtgever zich om het
    onder eigendomsvoorbehoud geleverde te verzekeren en verzekerd te houden tegen
    brand, ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis van deze
    verzekering op eerste verzoek aan Gebruiker ter inzage te geven. Bij een eventuele
    uitkering van de verzekering is Gebruiker gerechtigd tot deze penningen. Voor zover als
    nodig verbindt de Opdrachtgever zich er jegens Gebruiker bij voorbaat toe om zijn
    medewerking te verlenen aan al hetgeen dat in dat kader nodig of wenselijk mocht
    (blijken) te zijn.
4. Voor het geval Gebruiker zijn in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen,
    geeft de Opdrachtgever bij voorbaat onvoorwaardelijke en onherroepelijke toestemming
    aan Gebruiker en door Gebruiker aan te wijzen derden om al die plaatsen te betreden
    waar de eigendommen van Gebruiker zich bevinden en deze terug te nemen.
 
Artikel 11: Onderzoek en reclames, verjaringstermijn
1. De Opdrachtgever is gehouden het geleverde te (doen) onderzoeken, onmiddellijk op
   het moment dat de zaken hem ter beschikking worden gesteld respectievelijk de
   desbetreffende werkzaamheden zijn uitgevoerd. Daarbij behoort de Opdrachtgever te
   onderzoeken of kwaliteit en/of kwantiteit van het geleverde overeenstemt met hetgeen
   is overeengekomen en voldoet aan de eisen die partijen dienaangaande zijn
   overeengekomen. Eventuele zichtbare gebreken dienen binnen 48 uur na levering
   schriftelijk aan Gebruiker te worden gemeld. Eventuele niet zichtbare gebreken dienen
   terstond, doch in ieder geval uiterlijk binnen veertien dagen, na ontdekking daarvan,
   schriftelijk aan Gebruiker te worden gemeld. De melding dient een zo gedetailleerd
   mogelijke omschrijving van het gebrek te bevatten, zodat Gebruiker in staat is adequaat
   te reageren. De Opdrachtgever dient Gebruiker in de gelegenheid te stellen een klacht
   te (doen) onderzoeken.
2. Indien de Opdrachtgever tijdig reclameert, schort dit zijn betalingsverplichting niet op. De
    Opdrachtgever blijft in dat geval ook gehouden tot afname en betaling van de overigens
    bestelde zaken en hetgeen waartoe hij Gebruiker opdracht gegeven heeft.
3. Indien van een gebrek later melding wordt gemaakt, dan komt de Opdrachtgever geen
    recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
4. Indien vaststaat dat een zaak gebrekkig is en dienaangaande tijdig is gereclameerd, dan
    zal Gebruiker de gebrekkige zaak binnen redelijke termijn na retourontvangst daarvan
    dan wel, indien retournering redelijkerwijze niet mogelijk is, schriftelijke kennisgeving ter
    zake van het gebrek door de Opdrachtgever, ter keuze van Gebruiker, vervangen of
    zorgdragen voor herstel daarvan dan wel vervangende vergoeding daarvoor aan de
    Opdrachtgever voldoen. In geval van vervanging is de Opdrachtgever gehouden om de
    vervangen zaak aan Gebruiker te retourneren en de eigendom daarover aan Gebruiker
    te verschaffen, tenzij Gebruiker anders aangeeft.
5. Indien komt vast te staan dat een klacht ongegrond is, dan komen de kosten daardoor
    ontstaan, daaronder begrepen de onderzoekskosten, aan de zijde van Gebruiker
    daardoor gevallen, integraal voor rekening van de Opdrachtgever.
6. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle
    vorderingen en verweren jegens Gebruiker en de door Gebruiker bij de uitvoering van
    een overeenkomst betrokken derden, één jaar.
 
Artikel 12: Aansprakelijkheid
1. Indien Gebruiker aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot
    hetgeen in deze bepaling is geregeld.
2. Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat
   Gebruiker is uitgegaan van door of namens de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of
    onvolledige gegevens en/of informatie.
3. Indien Gebruiker aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de
    aansprakelijkheid van Gebruiker beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans
    tot dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
4. De aansprakelijkheid van Gebruiker is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag der
    uitkering van zijn verzekeraar in voorkomend geval.
5. Gebruiker is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade.
6. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan de redelijke kosten ter vaststelling van
    de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op
    schade in de zin van deze voorwaarden, de eventuele redelijke kosten gemaakt om de
    gebrekkige prestatie van Gebruiker aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor
    zover deze aan Gebruiker toegerekend kunnen worden en redelijke kosten, gemaakt ter
    voorkoming of beperking van schade, voor zover de Opdrachtgever aantoont dat deze
    kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene
    voorwaarden. Gebruiker is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder
    begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door
    bedrijfsstagnatie.
7. Gebruiker is niet aansprakelijk voor gebreken of storingen die voortvloeien uit bestaande
    installaties, bekabeling, netwerken of andere infrastructuur van de Opdrachtgever
    waarmee de geleverde producten worden geïntegreerd, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk
    anders is overeengekomen.
8. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de
    schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Gebruiker of zijn leidinggevende en
    ondergeschikten.
 
Artikel 13: Vrijwaring
De Opdrachtgever vrijwaart Gebruiker voor eventuele aanspraken van derden, die in verband
met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan andere dan
aan Gebruiker toerekenbaar is. Indien Gebruiker uit dien hoofde door derden mocht worden
aangesproken, dan is de Opdrachtgever gehouden Gebruiker zowel buiten als in rechte bij te
staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval verwacht mag worden. Mocht
de Opdrachtgever in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is
Gebruiker, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en
schade aan de zijde van Gebruiker en derden daardoor ontstaan, komen integraal voor
rekening en risico van de Opdrachtgever.
 
Artikel 14: Intellectuele eigendom
1. De intellectuele eigendomsrechten op de door Gebruiker in opdracht van de
   Opdrachtgever vervaardigde rapporten, adviezen, tekeningen, ontwerpen, schema’s,
   modellen, software en berekeningen blijft berusten bij Gebruiker. Voornoemde
   producten mogen niet zonder schriftelijke toestemming van Gebruiker aan derden (ook
   niet in kopie) worden verstrekt, dan wel op enige andere wijze ter beschikking worden
   gesteld, noch mogen zij aan derden ter inzage worden verstrekt.
2. Door het verstrekken van een opdracht aan Gebruiker geeft de Opdrachtgever
    toestemming aan Gebruiker om bedrijfsnaam, logo en foto’s van klanten en relaties te
    gebruiken voor media content, tenzij dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst
    met de Opdrachtgever uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
3. Gebruiker behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die hem toekomen op grond
    van de Auteurswet en andere intellectuele wet- en regelgeving. Gebruiker heeft het recht
    de door de uitvoering van een overeenkomst aan zijn zijde toegenomen kennis ook voor
    andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen strikt vertrouwelijke informatie
    van de Opdrachtgever ter kennis van derden wordt gebracht.
 
Artikel 15: Consumentenrecht
Indien en voor zover de Opdrachtgever een natuurlijke persoon is en een van de bepalingen
in de Algemene Voorwaarden niet strookt met het wettelijk geregelde consumentenrecht, zal
aangesloten worden bij de wettelijke bepalingen ten aanzien van het consumentenrecht.
 
Artikel 16: Toepasselijk recht en geschillen
1. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Gebruiker partij is, is uitsluitend het Nederlands recht
   van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland
   uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar
   woonplaats heeft. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitgesloten.
2. De rechter in de vestigingsplaats van Gebruiker is bij uitsluiting bevoegd van geschillen
    kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft. Niettemin heeft Gebruiker
    het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter.
3. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben
    ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
 
Artikel 17: AVG
1. Opdrachtgever geeft hierbij aan Gebruiker toestemming voor de verwerking van alle
   gegevens van Opdrachtgever welke noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de
   Overeenkomst tussen Opdrachtgever en Gebruiker, alsmede voor de verwerking van
   alle gegevens die door Opdrachtgever gedurende de looptijd van de Overeenkomst en/of
   voorafgaand aan het sluiten van de Overeenkomst aan Gebruiker ter beschikking zijn
   gesteld. Opdrachtgever en Gebruiker erkennen dat de verwerking van deze gegevens
   noodzakelijk is om te voldoen aan de wettelijke verplichting(en) van Gebruiker, om de
   vitale belangen van Opdrachtgever te beschermen, dan wel voor de behartiging van
   legitieme belangen van Gebruiker. Gebruiker zal deze gegevens niet voor een ander
   doel gebruiken dan noodzakelijk is voor de uitvoering van de Overeenkomst dan wel om
   te voldoen aan enige wettelijke verplichting.
2. Opdrachtgever geeft bovendien reeds nu voor alsdan aan Gebruiker toestemming om
    de gegevens te bewaren zolang er voor Gebruiker enige (wettelijke of fiscale)
    bewaartermijn geldt. De gegevens zullen in ieder geval gedurende een periode van vijf
    (5) jaar na afloop van de Overeenkomst worden bewaard.
3. Opdrachtgever verklaart hierbij bekend te zijn met zijn/haar rechten terzake, waaronder
    doch niet uitsluitend begrepen het recht op inzage, het recht om voornoemde
    toestemming in te trekken en het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder.
 
 
 
Met vriendelijke groet,
DiDoor Metal-Doors